تیتر امروز

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت خارجه شد/ واکنش شمخانی، تسلیت عربستان
سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت خارجه شد/ واکنش شمخانی، تسلیت عربستان

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.

کار نفوذی‌هاست ( تحلیل حجت لاسلام محمدصادق صالحی‌منش از تجمع و پلاکارد جنجالی)

News Image Lead

استاندار سابق قم درباره‌ی تجمع اخیر در مدرسه‌ی فیضیه و تهدید رییس جمهور در شعار «ای آنکه مذاکره شعارت / استخر فرح در انتظارت»، که واکنش‌های فراوانی را در پی داشت،  می‌گوید که این افراد نفوذی جریاناتی هستند که دچار جمود فکری‌اند.

کد خبر: ۷۷۲۳
۱۴:۳۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق صالحی منش» با اشاره به سبقه‌ی این تفکر و پیوندشان با جریاناتی که اوایل انقلاب با برخورد شدید امام خمینی از صحنه‌ی سیاست کنار گذاشته شدند، دلیل به نتیجه نرسیدن تحقیقات و شکایات در ماجراهای مشابه را حمایت شدن این افراد از سوی اشخاص و گروه‌هایی می‌داند که بعضا دارای قدرت و نفوذ هستند.

استاندار سابق قم همچنین راهکار مواجهه با این جریانات را برخورد جدی وزارت اطلاعات و پاسخگویی وزارت کشور دانست.

متن کامل گفت‌وگوی انصاف نیوز با محمدصادق صالحی منش درباره‌ی اتفاقات اخیر قم را  در ادامه بخوانید:

 فکر می‌کنید چه کسانی پشت این اتفاق و اتفاقات مشابه آن هستند؟

 من فکر می‌کنم که یک‌سری عوامل نفوذی هستند که یک عده را پیش می‌اندازند و می‌خواهند با استفاده از این قضایا به مقاصد شومی برسند. یعنی واقعا به نظر من عوامل نفوذی دشمن دارند در قم این کارها را می‌کنند.

الان چند سال از اتفاقی که برای آقای لاریجانی در قم افتاد می‌گذرد و هنوز هم مشخص نشده که آن موضوع چه شد و به کجا رسید؛  چرا پیگیری این دست از مسایل به جایی نمی‌رسد؟

به هرحال در پشت پرده افرادی هستند که قدرت و نفوذ دارند و از این افراد حمایت می‌کنند. به همین دلیل به قول شما ماجرای آقای لاریجانی هم سرانجام مشخص نشد، حتی جریانی که در ارتباط با خود آقای رفسنجانی هم اتفاق افتاد، حتی آن افرادی که دستگیر شدند هم محکوم نشدند.

کدام جریان را مشخصا مدنظر دارید؟

بخشی از آنها پایداری‌ها بودند و بخشی دیگر ذی‌نفوذ بودند و اجازه ندادند.

علمای چقدر از این موضوع ناراحت هستند و تاکنون چه واکنش‌هایی داشته‌اند به این جریانات؟

امروز که خودتان برخورد آقای مکارم را دیدید؛ بقیه‌ی بزرگان حوزه هم تقریبا همین نظر را دارند و هیچکس حاضر نیست که بیایند دولت را تضعیف کنند یا متاسفانه  بر علیه رییس جمهور شعار دهند و او را تهدید به مرگ کنند، بعد هم راجع به آقای هاشمی آن حرف‌ها را مطرح کنند؛ یقینا هم وقتی در جامعه شایعه می‌شود که آقای هاشمی را کشتند و آنها هم می‌آیند این حرف‌ها را می‌زنند، حتما یک تهی دارد که از این اتفاقات می‌افتد.

عده‌ای از این تندروها حتی به حوزه‌ها هم نفوذ کرده‌اند، این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به هرحال یک عده‌ای می‌آیند ابتدا با لباس تقوی و تدین و واقعا ظاهرشان هم هیچ چیز را نشان نمی‌دهد؛ حالا یکی از دانشگاه می‌آید یکی از دبیرستان، دیگری را پدرش می‌فرستد و یکی دیگر از ابتدا به عنوان نفوذی و با نظراتی خاص درباره‌ی مسایل می‌آید و وارد حوزه می‌شود و بعد هم جا می‌افتند و با این و آن ارتباط برقرار می‌کنند و حمایت برخی را کسب می‌کنند و متاسفانه شاهد چنین مسایلی می‌شویم.

منظور شما از نفوذی این است که این‌ها وصل به خارج از ایران هستند؟

خارج از ایران را من خیلی نمی‌توانم تایید کنم، ولی همین افراد دگمی هستند که به هرحال به‌لحاظ فکری دچار جمود هستند. ما می‌دانیم که خود امام تا چه اندازه با جمود فکری در حوزه مخالفت کردند و همیشه هم می‌فرمودند که «بیشترین ضربه‌ای که من خوردم از خود حوزویان بود.» این جمله‌ی خود امام (ره) است.

من الان  مشاور شهردار تهران در امور فرهنگی هستم و مسوول ترویج آثار امام در تهران هم هستم. خود امام گفته که من بالاترین ضربه را از برخی علما خورده‌ام.

در ابتدای صحبت‌هایتان هم به کلمه‌ی نفوذی اشاره  کردید. منظورتان دقیقا از این کلمه چیست؟

نفوذ معنایش این نیست که فرد حتما از خارج از کشور خط بگیرد؛  امام برخوردهای قاطعی با جمود فکری در حوزه و جریان‌های اینچنینی کرده‌اند. «خلق مسلمان» بوده، بعضی از حلقه‌های عرفانی و گروه‌های دیگر هم بوده‌اند، من خارج را واقعا نمی‌فهمم، ما که کارشناس ضدجاسوسی نیستیم که بدانیم این مسایل الان در کشور به چه نحوی اجرا می‌شود و واقعا هم نمی‌دانم. همین‌قدر می‌دانم که این موضوع خودش نفوذ است، همان چیزی که آقای خامنه‌ای هم می‌فرمایند. به هرحال چه حلقه‌ی« خلق مسلمان» باشد، چه «منافقین» باشند یا گروه‌هایی که دچار جمود فکری بوده‌اند، حالا دارند چنین کارهایی می‌کنند.

منظورتان جریان‌های فکری است که اوایل انقلاب کنار گذاشته شده بودند؟

بله! منظورم همان‌ها هستند.

به نظرتان راه حل چیست؟

راه حل این است که باید وزارت اطلاعات با این افراد برخورد کند، از هرکجا هم که می‌خواهند باشند. وزارت اطلاعات مسوول امنیت کشور و خود دولت است، نباید اجازه دهد که نسبت به دولت اینطور تندروی شود. خود وزارت کشور امروز مسوولیت در این مورد دارد و باید بیاید پاسخگو باشد. مسوولین باید بیایند و جواب دهند، اصلا نباید اجازه دهند این‌چنین تجمعی تشکیل شود.

منبع: انصاف نیوز/۳۰ مرداد ۹۷
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
م ع
|
Singapore
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
جناب صالحی منش
فعلا شما هم یک نفوذی حساب میشیم باتوجه به پستی که دیروز گذاشتین
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی